självkänsla.

självkänsla?
konsten att veta vem man är och vara stolt över det. Att våga stå för sina åsikter, att veta att man duger och man är bra som man är menad att vara, att våga göra misstag, att våga vara stolt över sig själv, att våga falla och att sedan ha modet att resa sig igen. Alla har sina brister och jag känner till mina, men jag vet att det är okej att de finns där. Visst försöker jag bli bättre och utvecklas, men även om jag gör mitt bästa så kommer det alltid finns något jag kan vara missnöjd över om jag är på det humöret, om jag har den inställningen. Vare sig man väljer att skylla på andra eller trycka ner någon annan, så enligt mig är det hela ganska simpelt. Jag skulle vilja påstå att man bör börja med sig själv. Det är den enda människa du egentligen kan styra över. Försök aldrig styra och ställa någon annans liv, så lågt får man som människa aldrig sjunka. Så va stolt över den du är för det finns bara en utav dig och alla har sin rätt till att vara stolt över sig själv eller i allafall försöka vara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN

Din bloggadress

Kommentar:


Spara info?